BŘEZEN
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
V rámci projektového dne zaměřeného na jednu ze základních podmínek života – vodu, jsme se koncem března společně vypravili do Hradce Králové. Potřebné poznatky o životadárné tekutině jsme jeli získat kam jinam než do Střediska ekologické výchovy a etiky Sever.
Na začátku programu si děti zahrály pohybovou hádanku. Opakovaly podle předlohy pomocí dlaní a prstů různé zvuky a pohyby. Brzy pochopily, že touto akustickou hříčkou předvedly dešťové přeháňky spojené s bouřkou, liják i poslední kapky ustávajícího deště. V další části se proměnily v kapky vody. Pokusily se dostat na kusu modré látky do malé studánky. Vhodnou motivací se snažily najít takové řešení, aby si vzájemně pomáhaly a ani jedna kapka nezůstala stranou. S pruhem modré gázy předváděly ze studánky vycházející potůček, říčku, řeku. A to nebylo zdaleka všechno. Pokusem, jak se mění pára ve vodu, už pochopily i různá skupenství. Dramatické ztvárnění a hádanky napomohly k představě, co všechno je voda, jak funguje koloběh vody v přírodě a co dělat, aby byla voda čistá. V závěrečné diskusi si děti povídaly, kde je voda využívána a snažily se navrhnout řešení, jak s ní šetřit.
I takto se dá učit. V jiném prostředí se zajímavými pomůckami formou zábavy a her pod dohledem zkušeného lektora. Řešení nejrůznějších úkolů i cestování dopravními prostředky zvládli naši prvňáčci na jedničku.
S. Břeská a I. Krátká